mandag den 6. juni 2011

Lære af sine fejl

Eftersom at du sikkert ved, at jeg er blevet single for 4 uger og 3 dage siden, så har jeg lært en masse fra det forhold. Det var et forhold jeg ikke ville have været foruden. Det var et forhold, som var så modent, i forhold til vores alder.

Vi dummede os, JA. Vi gjorde den utænkelige lille dumme fejl, som dog betyder meget, nemlig at vi var kun os to hele tiden. Lige fra starten af, det var jo nemmest. Vi gik på samme skole, boede i samme by, det var bare så nemt, at være os to. Ingen fester, ingen venner, bare os to. Hold da kæft, hvor var det dumt. Jeg har mistet så mange venner og kontakter, bare fordi man virkelig er så forelsket, at man ikke tænker over de konsekvenser ens valg tager.

Nogle er sure over at man fravaglte dem, fremfor ens kæreste, men de har bare aldrig været rigtigt forelsket. Jeg ved godt jeg er ung, men derfor kan forhold godt vare for evigt. Det var det jeg troede på hele tiden. Det er slut nu, og nu står jeg med meget få venner, for de venner jeg har nu, er dem der forstår kærlighed, og hvad den gør ved en. Jeg har sagt undskyld til dem, og de har tilgivet mig.

Kærlighed og forelskelse gør meget ved en, og mange gange tænker man ikke klart nok, og tænker derfor ikke over konsekvenserne. Jeg er selv igennem det nu, så tænk over det, for det er faktisk muligt at have en kæreste samtidig med at holde fast i sine venner. For mig, er det som at starte helt forfra.

Jeg har lært af mine fejl, men ville aldrig have ønsket jeg ikke havde begået de fejl.

3 kommentarer:

  1. hold da op du skriver godt :'))

    SvarSlet
  2. Det lyder som en svær tid, du har måtte overkomme med din eks, men som om at du er ved at få det hele afklaret. Det håber jeg ihvertfald, du er.
    En klog mand sagde engang: "Et menneske burde aldrig skamme sig over at han har taget fejl. Det er jo med andre ord at sige, at man er klogere i dag end i går." Og det er bestemt rigtigt. Du har ofret meget i dit forhold - oven i købet venner, du ikke har i dag. Men fejl inkluderer desværre ofringer, og jeg er sikker på, du nok skal få god nytte af det engang i fremtiden, at du begik denne fejl. Ved det er let at sige, men op med hovedet, helingen kommer :)

    SvarSlet
  3. hun har sikkert også ofret nogle venner for forholdet, hun har sikkert også begået fejl.. :)

    SvarSlet