mandag den 20. juni 2011

Hvem er jeg?

Hvorfor lige den overskrift? Tja, hvorfor ikke? Jeg er jo i denne tid, hvor man finder sig selv, og finder ud af hvad man vil. Eller i hvert fald prøver på det. Men hvem er jeg egentlig? Du kender mig nok kun mest, som ham der er sammen med Michelle, sådan kender jeg i hvert fald bedst mig selv. Jeg er ham som altid vil være sammen med sin kæreste. Men sådan er det ikke mere. Nu er jeg ham ingen kender. Inklusiv mig selv. Jeg kender ikke mig selv. Og nu er det næsten for sent. Skal jeg bruge resten af mit liv på at finde mig selv?

Her forleden hvor jeg læste op til samfundsfags eksamen, kom jeg til det afsnit der handler om unge og deres livsstil. Jeg fandt ud af, hvor spændende det egentlig var, for jeg er selv igang med at finde ud af hvem jeg er. Der er mange der bare lever på deres facade, hvilket gør dem usikrer. For hvis den facade bliver brudt, hvem er de egentlig så? Og vil man kunne kende dem?
Alle har brug for en facade, eller rettere sagt, alle har en facade. Man er ikke den samme hele tiden. Når jeg f.eks. er sammen med en ven, så er der jo meget mandehørm, men hvis det nu er med en pige i stedet, så er man jo anderledes, men ikke dermed sagt, at man ikke er sig selv. Jeg er i hvert fald altid mig selv.

Mange har det med, at finde ud af hvad de vil være, i stedet for at finde ud af hvem de er. At leve på en facade kan gøre en populær, men det er en usikker livsstil eller væremåde.

Alle har brug for anerkendelse, men hvorfor så ikke blive anerkendt for den man er, og ikke for den man vil være? Som i mine tidligere indlæg, så er jeg ikke bange for at vise og snakke om mine følelser, hvilket mange fyrer sikkert synes er svanset, men hvorfor er det dét? Hvorfor er følelser og snakken om hvem man er, sådan et stort tabu? Følelser og kærlighed vil du jo altid opleve. Man kan ikke flygte, hvilket mange gør. Eller det kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om, så jeg skal jo ikke begynde at generalisere, bare fordi jeg kender et par stykker som gør det.

Jeg skal igang med at finde mig selv igen. Alt er ikke perfekt hele tiden, Gud ske tak og lov for det! Men hvordan finder jeg ud af hvem jeg er? Og hvilken omgangskreds skal man vælge? Alle de valg og alle de muligheder vi har idag, og det bliver ikke nemmere..

1 kommentar:

  1. Super sej blog du har! :D

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet